pozadie

štvrtok 20. októbra 2011

Na toto sa teším






k nám už dorazila....


Neviem presne už koľkokrát som túto kniku od Ch.Bronteovej ako dievča ešte na základke prečítala, ale dodnes v mojej knižnici má čestné miesto - ohmataná  a zmáčaná slzičkami ľútosti nad ťaživým osudom siroty Jane.

" Hrdinka, ktorá neprestáva inšpirovať generácie čitateľov a divákov na celom svete,si teraz vďaka novému a odvážnemu filmovému spracovaniu režiséra C.J.Fukunaga nachádza cestu k novej generácii : " - to nám sľubujú.
"Tento príbeh je v podstate veľmi strašidelný a temný . Vzniklo už približne 24 adaptácii a  máloktorá z nich sa tejto temnej stránky príbehu dotkla. Janu Eyrovú prezentujú len ako romantický príbeh. Ja som si istý, že má omnoho viac vrstiev. A tie som chcel ukázať." hovorí režisér Fukunaga.




Mám za to, že nadčasovosť milostného príbehu z  19.st.  , bude pre mnohé z nás skokom do čias pochnúrneho anglického romantizmu a stretnutím s vychovávateľkou Jane,ktorú zlá teta Reedová a pán Rochester pekne vytrápili.....
A čo vy, moje milé blogerky, aj Vám tento román tak utkvel v pamäti ako mne?

Krásne spomínanie  na časy dávno minulé pri akejkoľvek dobrej knihe alebo filmíku Vám želá

Vaša Eva

Žiadne komentáre: